10 million lightyears away.

Trodde inte att jag någonsin skulle bli klar med den helvetiska Svenska C-uppsatsen. Men, nu anser jag den klar.
Problemet som helt plötsligt uppstog var att man skulle dessutom göra en Powerpoint till uppsatsen och skicka in. Sanning; Jag har aldrig gjort en powerpoint. Ja, jag vet hur de ser ut, man har väl sett bortåt tusen stycken. Men, jag sitter här med en helt blank sida och har ingen aning hur jag ska få den relevant, vad för typ av bilder jag kan ta med som är relevanta (bilder på dialekter, eh?) osv.
Diagram? Över vadå? Dialekter utvecklas, har alltid utvecklats och kommer alltid göra. Det finns ingen fakta om "hur lång tid det tog för skånskan att uppstå" eller whatever.

Just nu känns mitt huvud lika blankt som den tomma powerpoint jag har framför mig. Det finns enbart en svart fläck på det blanka: ångest. Varför kan jag inte bara få det här gjort? Jag vill lägga in en till växel och bara köra nu, målet är ju inte långt framför mig. Men jag bara kan inte hur mycket jag än försöker
.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0