Burning in the skies.

Så kom jag äntligen till stallet igen! Det blev ingen ridning, men det gör inget. Det var ändå mysigt.

Titti fick en omgång under borstarna och en promenad. Magen är bra spänd nu, snart spricker hon!
Det var iaf en intressant promenad. På "utvägen" skötte hon sig - man får tänka på att det är andra gången hon går själv utanför gården, och förra gången gick vi inte mer än 20-30 meter... Denna gång gick vi ca 10 min innan vi vände. Och de där första 10 minutrarna gick hon på bra, snabb som tusan är hon! Inga tramsigheter utan hon kändes lugn. Vi stannade t o m och tog lite bilder!
När vi vände däremot fick hon bråttom och började preja mig - plus att det mesta var "farligt". Jag tror faktiskt inte hon var ett dugg rädd, utan pigg/glad för att vi vände hemåt. Tokstollan! Dessutom hade vi en bil bakom oss sista biten, vilket hon INTE gillade! Hon taktade lite emellanåt, men vi tog oss hem hela.



Junoz blev också avborstad men inte mer än så. JÖSSES så han hårar! Riktigt kopiösa mängder. Och dåliga hovar har han också... Så blir väl till att sko honom, men han är verkligen en mardröm att sko. Tålamodet ligger ungefär på noll. Men, nu har jag tränat massor på att hålla upp hovarna rätt länge sen sist vi skodde honom i somras, så förhoppningsvis går det bättre.

Trollet!


Kommentarer
Anna MV Faye

Riktigt stilig frisyr ;)

2012-04-13 @ 17:15:30
URL: http://annamvfaye.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0