When they come for me.

Idag Skulle det ju vara lite uppehåll i det eviga regnandet, såvi passade på att rida lite hestisar. Jag red Junoz och Taz på banan, och det enda vi egentligen fick ut av de 2 passen var kaos. Junoz går fint och i skritten söker han sig stundtals neråt, men jag börjar bli rätt övertygad om att han sitter fast någonstans. Han började kicka när jag bad om trav, vilket är så otroligt olikt Junoz.
Å andra sidan hade jag dressyrsadeln, och den har han inte haft förut. Den såg ut att ligga skapligt, men den kan ju också legat dåligt.
Och ja, att Taz och jag inte är bästa vänner är ingen nyhet. Vi funkar när jag är bakom och tömkör/kör, men så fort jag är brevid eller på så blir det mindre bra. Så, projekt rida Taz överlåts i Beckas händer.

Kattis fick äran att rida Joker idag, och det verkade gå bra! Joker hade himla koll på Taz bara (vi var inne på banan samtidigt). Men Joker har verkligen börjat komma framåt sen i höstas, jätteroligt för både honom och oss skulle jag tro!

Vad jag själv fick ut av den här dagen var väl heller inget att hurra för - jag känner att min ridning inte ger något längre. Junoz och Taz ridning vill jag ge upp helt, tillsammans med Jokers dressyr på banan. Joker & jag funkar bra på uteritter dock, men på banan funkar han bättre med Kattis. Och det är väl just det, man vill ge hästarna sin bästa chans.
Jag har för långa ben för 2 av dem och Joker föredrar helt enkelt Kattis, förutom på uteritter då de 2 mest blir osams.

För mig gör det heller inget att lägga det åt sidan - Taz har ju 99% av sin fokus på inkörningen, jag vill även återuppta inkörningen med Junoz och Joker ska ridas mycket ute - så man är ju aldrig utan saker att göra. Dessutom har jag Titti att pyssla med (även om hon inte kan ridas längre, snart dags för bebis!) och flertalet unghästar som ska bettvänjas/tömköras/börja sittas på osv.
Alla hästar förtjänar sin bästa chans. Speciellt om man ska få de i så bra skick de kan vara i inför komma försäljningar under sommaren/hösten.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0