Vårdag i November.

Det blev lite gjort idag, äntligen! Nu vill jag verkligen inte ha mer regn, vill komma igång med hästarna nu.

Red iaf Joker uppe på skogen med Becka och Tilde. Trav, lite galopp, och ca 5 hopp över diverse pinnar och stockar. Joker hade verkligen vårkänslor idag och var jättepigg&busig, så otroligt roligt att rida honom då! 
Så pass roligt att vi hoppade lite - något som varit (är) lite av en spärr för Joker. Dels orkar han inte, dels har han inget självförtroende i hoppningen.
Men vi styrde mot ett litet litet stock/pinne-hinder, tog släp på Tilde. Första gången ramlade han över, men andra gången kom vi perfekt, fick ett jättebra språng och ja, ett riktigt bra flyt! Joker blev superglad att han faktiskt klarade det!! och fattade snabbt galopp och drog iväg lite efter ;) Vilket är helt ok, jättebra om han kommer på att det är roligt!

Sen testade vi att hoppa en lite lite högre i uppförsbacke - det var lite jobbigare, men han tog sig över och kändes verkligen nöjd med sig själv!
Han är så himla fin när han är på rätt humör, lilla Joker!

Myste sen massor med Titti och Chantina i hagen, och JÖSSES så gosiga de är båda två! Fick en riktig "mulmassage". Men efter ett tag tyckte Titti att Chantina inte fick vara med längre, så hon jagade bort henne och kom sen fram till mig (som satt ner) hur nöjd som helst och la huvudet i famnen.. Haha, min finaste älskade Titti! Det finns verkligen ingen som du!
Men efter ett tag fick Chantina vara med igen.. Jag säger då det, dräktiga ungston *suck*.


Joker och jag på skogen. Vitsippor <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0