Every teardrop is a waterfall.

Idag fick Joker ridas ut med Becka-Tilde! Och jag blir sååå stolt, han har verkligen klivit över så mycket trösklar nu! När han blir rädd flyger han inte i luften längre, eller drar iväg, utan förstår faktiskt att det inte är någon fara när jag säger det. Så vi lotsade Tilde förbi flera superläskiga grejer, en fd eld som fortfarande rök bland annat!
Enda gången vi hade problem var inne i skogen. Han var lite kinkig och ville hoppa över en surfläck, och var bara cm från att landa med mitt knä rätt på ett träd. Misstänker att min knäskål inte uppskattat det..

Sen skrittade jag Chantina en sväng runt skogen, ett connemarasto... Stor och brun, vad hände där?! Men, det var roligt att rida lite större hästi, helt plötsligt var jag inte så lång :)
Hon är ju en speciell dam som förut knappt gått att rida alls, än mindre spänna sadelgjord eller ens hoppa upp. Men allt det går ju bra nu, Becka har gjort ett superjobb. Så, eldprovet var ny ryttare för första gången under det året hon bott här. Och visst gick det. Hon tjurade ihop ibland och vägrade gå framåt när hon gick först, kickar och backar i 180.. Men annars tycker jag att hon är väldigt trevlig!


Förövrigt har de 2 Newforest-hingstarna Kaiser&Emir ("töntarna") fått stå med bett i munnen för första gången! Kaiser var väl inte så berörd medans Emir tuggade längre. Dock fick man ta Emir i bettet, det gick inte för sig hos Kaiser! Sen fick de gå upp på skogen, på bete. Lyckliga var bara förnamnet.
Nyfiken Emir-tönt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0