Forever.

Nu har Diva fått flytta hemifrån. Det har verkligen inte varit ett lätt beslut och denna helgen har varit ett enda långt tvekande, jag har varit jättenära att dra mig ur flera gånger. Men efter att ha spenderat tid med hennes nya ägare både i Fredags och idag är jag helt övertygad om att de kan bli super för varandra. Hon vill ju vara hos någon som verkligen har tid för henne, som kan anpassa sig efter att hon inte vill vara själv, sitta bunden och liknande. Någon som kan lägga tid på att träna lydnad, agility, spår eller vad de nu vill göra i slutändan. Helt enkelt erbjuda mer än promenader och lättare träning, vilket är vad jag har tid och möjlighet till.

Hur mycket den här hunden lärt mig kommer jag nog aldrig kunna förklara. Jag har fått så mycket nya kunskaper, perspektiv, sätt att göra saker. För hon är verkligen inte en hund man kan göra hur som helst med. Man måste göra rätt.

Det som är så otroligt jobbigt med att se ett djur man jobbat med/vigt sitt liv åt, är att man aldrig litar på någon. Man litar inte på att de kommer ta hand om (i detta fall) hunden på rätt sätt. Jag säger inte att jag kan allt, att ingen kan göra det så bra som mig. Utan bara för hundens skull.

Förstår de att det inte hjälper att bli arg när hon stressar upp sig? Då blir hon bara mer rädd.
Kommer de klia henne i nacken, vilket är det skönaste hon vet?
Kommer de utnyttja det faktum att hon inte säger till när hon behöver kissa, men ändå håller sig? Dvs, kommer de rasta henne tillräckligt ofta?
Kommer de också upptäcka att "mjuka ben" är godare än hårda? Dvs jumbone, dentastix osv.
Låter de henne springa ibland, utan att bli arg när hon drar iväg en bit?
Har de tålamod och förstår varför hon reagerar som hon gör vid vissa hundmöten, framförallt i början?
Kommer de själva förstå när de gör fel, och det är därför hon inte gör som hon blir "tillsagd"?
Kommer de förstå att hundar med hennes bakgrund har vissa speciella behov?
Håller de löftet att hålla mig uppdaterad?

Självklart tror och hoppas jag att de vet allt det där, annars skulle jag aldrig släppt iväg henne till dem. Men, faktum är att man ändå inte litar på dem. Efter tidigare egna erfarenheter, efter kunskapen om hur Diva haft det tidigare. Hon förtjänar verkligen det allra bästa, och inget mindre.
Jag kommer sakna henne så otroligt mycket.

Days come and go
But my feelings for you are forever.

image description


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0