Lycklig och förvånad.

Blev lite spontan "trickträning" med Diva nu på kvällskvisten, och sönderbiten soffa till trots så är hon ju bra duktig!
När jag fick henne i December var hon livrädd för i princip allt, och bad jag henne att tänka själv blev hon stressad och sprang iväg.

När hon kom kunde hon sitt, ligg, gå (dvs som i gå härifrån) och ... Inget mer tror jag. Tror hon var på väg att kunna tass, men det var inte befäst.
Idag kan hon nog 4-5 andra kommandon och lika många befästa trick. Hon går superfint i koppel (så länge vi inte går med andra hundar eller främmande människor) och går att ha lös.
Hon kunde då knappt vara själv, men det har hon sedan lärt sig för att sen inte klara det längre, men nu verkar det gå åt rätt håll igen.

Men framförallt så är hon inte rädd för att tänka själv längre, hon är inte mager och tanig längre och hon är pålitlig.
Hon har en lång bit kvar, hon kan fortfarande bli rädd för mig och hon stressar lätt upp sig. Framförallt i nya situationer och på nya ställen. Men jag hittar ständigt nya sätt att "nå" henne när hon blir så stressad.

Världens finaste hund! Hon är otroligt trogen, supersnäll i alla lägen, och så modig. Efter allt hon varit med om så är hon så fantastisk. Min älskade finaste voffis <3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0