Automatic.

Idag har jag haft en sån där dag som började skitbra, men som efter bara ett par timmar blev en av årets värsta jävla dagar.

Just nu sitter jag i min säng med skitigt underlakan och trasigt täcke. Kallt täcke är det också, så jag vet att jag kommer frysa inatt igen. Vanligtvis har jag ju ett duntäcke, men också det är trasigt och läcker dun.
Framför mig har jag en soffa utan sits.
På parkeringen har jag en bil som inte startar.
På kontot har jag inga pengar kvar.
Under sängen ligger min hund, som verkar vara lagom livrädd. Uppenbarligen har hon blivit skrämd av mitt hysteriska ångest-gråtande.

Såna här dagar känner jag att jag inte orkar existera. Jag har ju inget val, men fick jag välja skulle jag ta något superpiller som gjorde att jag inte känner känslor på ett dygn eller så. Skulle vara rätt skönt.

Så, jag vill inte sova för jag vet vad som väntar (kyla). Jag kan inte titta på TV för jag har inget att sitta i och titta på den. Jag orkar inte sitta mer vid datorn, för det är bara tråkigt och drygt. Jag kan inte heller ta mig någonstans.
Världen kan dra åt helvete.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0