Runaway.

Jag har bestämt att nu när jag är helt rökfri en gång för alla är det dags att göra något åt min värdelösa kondis. Så, jag satte på Diva en sele, joggingskor på mig och ut på elljusspåret.
Jag gjorde faktiskt många tappra försök att jogga - tyvärr håller det sig ju inte länge. Jag tycker skorna jag har är sköna, bra stötdämpning, och vi fick ju hjälp på affären att pröva ut dem. Men jag får förbaskat ont i knäet av dem. Jag har ju en "gammal krigsskada" i vänster knä som jag tyvärr inte vet när jag fick, så jag får ofta ont när jag rider längre stunder, eller springer. Därför har jag inte sprungit på säkert 10 år.

Så, intervaller på 1-2 minuter i taget sprang jag. Mer fixade jag inte. Däremellan försökte jag hålla upp ett (för mig) raskt tempo med långa kliv, men någon bit blev det rätt långsam takt. Som om det inte vore nog med knäet så har jag en hälsena som spökar på den andra foten, och det är en svit efter en snedtrampning när jag var typ 7 år gammal... Jag är en 21åring fångad i en 65årings kropp tror jag.

Men, det får väl vara en början. Straxt över en timma var vi ute, ett antal intervaller med jogg och en del raskt tempo. Jag tror att min kondition kommer ta ett bra tag att bygga upp, men är väl bara att jobba vidare. Gå i raskt tempo vet jag ju att jag kan göra nästan hur länge som helst, men springa/jogga är värre..
Jaja, jag ska dessutom försöka börja träna med de medel jag har. Gymkort är bara att glömma, så får "hemmagymma" lite. Beach 2012!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0