Jag fattar ingenting.

En underbart fin låt, som påminner mig mycket om mig själv. Jag tar mig friheten att citera några bitar av låten.
Lars Winnerbäck – Jag fattar ingenting - Spotifylänk.

"fan, det värker
det ilar då och då
det känns ibland som om alla har
förstått utom jag
att världen står och pekar
stackars hon som tror
att livet är en dröm

jag ville skjuta mig själv
redan på tunnelbanan hem
för hur svag jag har varit
och hur fel jag haft

jag kunde säga att jag önskar
han förstod
men det är ju inte det
jag vill nog bara ändra sanningen

jag fattar ingenting
och jag ser bara tecken
bilder säger stanna
bilder säger gå
vi pratar inte mera
eller gifter oss till hösten
saker förändras
när tiden går

jag tror jag drömde om ett liv
bara utan korridorer
utan korridorer
skulle jag bli lycklig"


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0