Crazy train.

Jag har blivit en riktig nörd för att toppa allt annat svammel! Det jag syftar på är mina filmsamlingar.
  1. Idag köpte jag sista filmen i filmserien Landet för Längesedan! Ni vet, de där söta dinosauriefilmerna med Lillefot, Zera, Petri, Kvacki och Tagg. Det är helt klart de allra bästa av filmer! Får helt enkelt inte nog. Och det finns 13 st. Och som sagt, nu har jag alla. Det finns dock ca 5 filmer med korta avsnitt, och de kanske också ska inköpas för att det ska bli helt komplett? Gillar dock inte riktigt tanken på korta avsnitt istället för långfilmer..
  2. Disneyklassiker. Det var de första filmerna jag började samla på, men de är liiite svårare att komplettera då det finns 50 st. Och de är dyrare. Men det går sakta men säkert framåt! Tror jag iaf har mer än hälften nu.
  3. Omedvetet har jag börjat samma på Scooby Doo filmer. Jag gillar helt enkelt att ligga och såsa i sängen och kolla på dem. Och det har visst blivit ett antal nu.. Dessa filmer kommer jag dock inte anstränga mig för att ha alla, gud vet hur många det egentligen är...
  4. Också omedvetet, Nalle Puh. Men har bara 4 st avsnittsfilmer (tror dock det är alla?) och en långfilm. Gillar att kolla på Nalle Puh t ex när jag är sjuk och allmänt superynklig, på så sätt har de hamnat i hyllan!
  5. Filmer om Andra Världskriget. Jag är en nörd! Som ni läst om tidigare, jag vill se och lära mig mer. Och även där har det blivit ett antal nu.
  6. Den enda serien jag köper i filmboxar är Mitt liv som död. Det av den enkla anledningen att den finns som en film också, och jag såg filmen först. Såvitt jag vet visas denna serie inte på TV, isf för otroligt länge sen. Så snubblade jag över säsong 1 på DVD på Ullared (<3) för ett par år sedan, och köpte den. Idag äntligen hittade jag säsong 2 och köpte den såklart! Kommer även köpa fler säsonger som box om det finns.
Tror det "bara" är dem. Så, varför inte bara ladda ner filmer jag vill se? Enkelt svar, jag har mobilt internet och begränsat antal GB att surfa för. Prioriterar då att ladda ner olika serier (förutom Mitt liv som död) jag inte kan se på TV (pga avsaknad av kanaler..) och som kostar pengar att se online. Eller när jag helt enkelt inte kan vänta en vecka på nästa avsnitt ;)
Jag tycker det är roligt att samla på saker, har nästan alltid samlat på något. Och nu har jag helt enkelt fastnat på filmer! 

Men har vi inte alla en liten (stor?) nörd i oss, någonstans?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0