Good life.

Idag har varit en bra dag!
Lite blåsigt men solen sken och det var varmt och skönt. Vårväder! Det firades med 2 skrittrundor barbacka på 2 runda, håriga, goa fjordhästar. Det enda rätta en sån här dag!

Först fick Junoz en sväng. 4 år och lat/bekväm som vanligt. Mattes lilla kelgris som helst stannar hemma och pussas! Min bästa vän i hela världen.
Han skötte sig iaf super, Kattis tömkörde Jippi som töntade sig lite (vid ett tillfälle fick jag svänga in framför och ta tag i henne för att hon inte skulle dra t ex). På slutet hakade Junoz på lite på fjanteriet, men det kändes mest bra. Det är bara positivt när han orkar bry sig om att hålla på, det FINNS energi någonstans i honom =)
Förövrigt har han växt, det känns tydligt. Det glädjer mig enormt.

Sen var det Julies tur. 19 år, avelssto med en mage stor/rund som jorden, typ. Vi skulle vara moraliskt stöd åt Joy som Kattis red, då Joy är ung och inte varit ute mer än ett par gånger. Med oss var också Becka på Duchess, som var lite... som vanligt. Unga hästar är ju som de är.
I vilket fall tog Julie alla chanser hon fick. Blev någon av småtjejerna rädda tyckte hon TJOHO och tyckte vi skulle springa lite kapplöpning... Steppade runt, prejade ner Joy i diket osv. Det är tamejfan krut i tanten!
Hon är rolig, gårdens drottning. Ska bli så kul att vi ska sätta igång henne nu, hon är en speciell dam som man mer än gärna är ute och busar på.

Ja. Imorgon ska jag tömköra Titti och rida Taz. Kanske blir något mer, det visar sig.
Världens bästa människor och hästar. Jag älskar er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0