Laglöst land.

Röntgen är ju väldigt roligt!

För det första blir man beordrad att dricka en helvetes massa vatten kvällen innan och under morgonen. Skyttetrafik till toan!!
För det andra, när man får kontrast får man en "känsla av värme" (som läkaren sa) i hals, armar och "underliv". Och tro mig, det känns exakt som att man kissar på sig. Kombinera det med den konstanta kissnödigheten efter allt vatten.
För det tredje. 2 timmar innan (i mitt fall) lämnar man ett blodprov för att kolla njurvärdet. Där har vi ett tejpat, blodig armveck. Ja, jag blöder flera timmar efter ett stick. Sen kontrastet, vilket också ges genom en slang in i armen. Så, efter röntgen har man 2 blodiga, tejpade armveck. Gissa om man känner sig snygg? Undra vad folk som inte vet om vad man gjort tror.

Ja, och jag är ju en jävel på att hamna i konstiga situationer. Inne på röntgen får man ha linne, men inte BH. Från början hade jag en kvinnlig läkare, så då är det väl inga problem med att ligga med tuttarna i vädret och blodiga armveck. Dumt blir det när hon måste iväg och ersätts av en skitsnygg manlig sköterska i 25års-åldern. Så, han ger mig kontrast och tar bilderna. När allt är klart frågar han om jag kände "värmen", varav jag utbrister "Ja men vafan, jag trodde nästan att jag faktiskt kissade på mig!".... Och vad händer? Han ger mig världens sötaste leende när han förklarar att många tjejer känner så, men snubblar lite på orden när han säger det. Jag smälte.

Sen nästa problem, ska jag ta på mig BH'n igen? Han är ju i rummet, eller lixom i rummet brevid och fixar med bilderna. Men det är glasvägg, så han ser mig ju. Och självklart, han är väl proffesionell och tittar inte. Men ändå, han var skitsnygg och hade ett riktigt gorgeous leende. Så jag tar på mig tröja och jacka, trycker in BH'n däremellan och rusar därifrån. Helt plötsligt var jag nervös tonåring all over again!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0