Liberate.

Lata veckan - dunderförkyld, nerbäddad i sängen med en ständigt närgången&vakande hund och kollar filmer. Tecknat eller ww2filmer, livet!

Idag fick jag även hem lite Skittles och Hershey's kisses i brevlådan. Det gjorde ju inget! Mums.
Hinner iaf fundera lite också. Alla som känner mig vet nog hur totalt antikrist jag är - jag hatar religioner. Jag tycker det är löjligt. Det är lixom brainwash på en helt ny nivå. Visst att det är bra att folk har något att tro på.. Men det har blivit lite för fanatiskt, gått 1, 2 och 5 steg för långt.
Så, det jag idag satt och tänkte på var följande:

Kristna vägrar ju tro på evolution. Det var ju faktiskt Gud som skapade Eva&Adam, blablabla. Dvs, vetenskap är i deras ögon inte vatten värt. Men, har ni någonsin varit med om en kristen som inte äter alvedon/ipren etc? Eller ger det till sina barn? Jag menar, borde det inte vara Guds vilja eller nått åt det hållet att man ska vara sjuk/ha ont någonstans?
Är det inte lite dubbelmoral att vägra vetenskap när det går emot det de själva vill (Gud skapade människan), men inte när det gynnar dem (smärtlindring)? Om ni nu förstår hur jag menar. Varför är vetenskap bra ibland, men inte andra gånger?

Jag har iaf inget vettigt svar. Får fundera en stund till.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0