Om tiden vill ifatt.

Har haft en jättetrevlig kväll i Hallstahammar hemma hos A. Det var en typ middag/"fest" för alla som var funktionärer på Fjordhäst-SM i somras. Fjordfolk är nog det enda hästfolk jag vet som är trevliga. Otroligt lite (inget?) drama i våran gemenskap. Det är underbart!

Jag satt iaf största delen av kvällen med min "andra familj" - Kattis, Putte, Becka och Oskar. Ja, för er som inte vet är det hos dem jag rider, på Nytorps Fjordhästar.
Det jag upptäcker är hur otroligt stora Becka och Oskar blivit! Det är chockerande. Fyra hela år (denna månad!) har det gått sen jag började rida hos dem, och tiden har bara försvunnit!!
Oskar fyller 18 i år och går sitt andra år på Lillerud i Karlstad, där han också bor på veckorna. Becka fyller 16 och börjar gymnasiet efter sommaren... Nyss var de ju bara små barn. 12årig fnittrig, tjattrig Becka som struttade runt på sitt lilla russ alldelles nyss..

Jag märkte ikväll när vi satt och pratade/diskuterade olika saker hur lätt det är att prata om allt möjligt med dem. De är ju inga barn längre! Haha. Jag är lite ganska jättestolt över mina extra-småsyskon!

Och ja, självklart märker jag förändring i mina egna dialoger med Kattis och Putte också. För 4 år sen vågade jag knappt prata med Putte, och Kattis fick bara höra konstans babbel om killar, fester, vänner, osv... Nu pratar jag med Putte jämt, främst om min bil som han är "första mekaniker" till, och Kattis och jag har samtal på en helt annan nivå, även om gudarna ska veta att vi flamsar till ordentligt ibland! Stackars Becka skämdes lite över oss ikväll...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0