Stereo Hearts.

Blev heldag i stallet idag. Och Diva var med och skötte sig kanon!

Titti blev tömkörd en stund på banan med linor. Testade att tömköra med hackamore eftersom hon har nedslitna vargtänder (går inte att ta bort), och visst gick det. Hon översvängde så det blev lite knasigt, men det gick. Man får ha tålamod med dräktiga, outbildade/oinridna 4åringar. Finaste pusstjejen ändå!

Joker blev riden på ridbanan. Satan i helvete, kommer ha träningsvärk imorgon. Ont i händerna har jag också. Stor, stark, omotiverad och lite lat. Ja, ni kan nog räkna ut resten själva. Till slut släppte han efter lite iaf, då gav jag mig. Sen gick vi upp på skogen en stund. Skitläskigt att vara själv, alla vet ju att det bor snabeltandade tigrisar och gamar där, men vi överlevde =) Hoppade en pinne ett par gånger.

Taz fick en uteritt med Becka på Tilde (Taz mamma faktiskt). Han skötte sig super och var pigg och glad hela turen. Gick som en bananjävel hela tiden vi gick på vägen (kanon, det är 70 km/h där...) så jag blev smått hysterisk. Men valde att inte göra en grej av det, tog ett djupt andetag och gjorde vad jag kunde. Annars var han suverän, 2a eller kanske 3e gången på vägen och sket fullständigt i bilarna, även när de kom fort, med släp eller whatever.

Sen smörjde vi nya bröstselen. Innan sommaren ska Taz och Junoz ha varit i vagn, har jag bestämt. =)

Nu, skallebang. Godnatt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0