A better believer.

Idag vankades det bruksridning!
Framförallt pröva på, men också en tävlingsklass. Jag bestämde mig för att trycka in Joker och Taz i transporten och åka dit.
Rida Joker och tömköra Taz. :)

Gjorde först pröva på med båda, och de skötte sig galant! Båda backade, svängde i trångt urymme, gick över pressening, genom trång passage, slalom, halt mellan 2 koner. Sen var det också gå över upphöjda bommar, vilket Taz klarade helt OK med Joker gjorde kaffeved av det... Haha. Inte hans starka sida!
De fick iaf varsin fin grön rosett, guldpojkarna!

Överlag tyckte jag att Joker gick så bra så jag råkade anmäla till tävlingsklassen också!
Dock var skillnaden nu att man skulle vara själv i ridhuset, tidigare kunde killarna se varandra. Det gjorde Joker, som är äldst och flockledare, otroligt upprörd. Han stog på bakbenen redan innan start... Det ledde till att vi kom sist och ett U (alltså underkänt) på backa, och rev alla 3 bommar.. :)
Men, jag är otroligt stolt över honom ändå. Det är första gången han går in ensam i ett ridhus och lämnar en bror utanför, det är också första gången han går en bruksbana (de andra var alltså mer förberedda, vi gjorde det för skojs skull). Och resterande moment löste vi, backningen är inget vi tränat på tidigare så det blev helt enkelt lite för mycket.

Plan: Joker ska vara med på bruksridningstävling i början av Juni! Dvs, en riktig som inte bara går i skritt. Träna träna träna! Jag tycker helt klart bruksridning är mycket roligare än hopp/dressyr. Tyvärr är det ju inte lika utbrett.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0