Ett sällsynt exemplar.

Blev stallet idag i det fina vädret! Ren njutning. Dock är Kattis sjuk så jag var själv. Men bra gick det minst sagt ändå =)

Titti fick på sig loksele. Testade att sätta in ett rakt tränsbett i munnen på henne, men det gick verkligen inte. Stackarn, hon är verkligen besvärad. Men, man får göra det bästa av situationen. Jag tog hackamoret idag igen.
Vi började med en kort promenad på grusvägen, första gången själv för henne vad jag kommer på just nu. Hon verkade iaf inte bry sig, öronen spetsade och gick glatt på.
Sen gick vi in på banan och tömkörde, testade först bara styrning, broms och start. Gick bra, även om hon fortfarande styr lite väl hastigt. Sen satte jag på draglinorna och körde runt lite. Hon är så duktig, inga problem alls med dem längre!
Finaste, gosiga lilla Titti. Det är svårt att inte bli hopplöst förälskad i en så underbar häst.

Junoz och jag red ut själva och tog en sväng upp "på skogen" (i skogshagen dvs). Tror han har glömt att han är van vid att gå själv! Han var rätt spänd och på slutet gnäggade han en hel efter sina kompisar. Men han skötte sig, lyssnade på alla hjälper och försökte inte sticka. Dock var han pigg och trampade på väldigt friskt, skönt att slippa sitta och tokdriva för en gångs skull! Testade lite lite trav, men bara några meter eftersom han stått så länge och vill ta hans igångsättning rätt lugnt. Skritta skritta skritta!
Det kan vara lite läskigt där uppe, det är precis vid grishuset (luktar konstigt/farligt), och tydligen bor det spöken i alla stubbar, Joker tycker ju likadant. Så tycker ändå det är otroligt duktig av en knappt 4årig häst att gå dit själv och sköta sig, utan protester.

Taz blev även han tömkörd lite på banan med draglinorna. Han har också nerslitna vargtänder (som Titti) så har också all rätt att vara besvärad i munnen, men han tyckte faktiskt det var OK med det raka bettet. Lite jobbigt att svänga ibland och lite skak på huvet ibland när jag ville göra halt, men han lydde ändå och det var inte mycket besvär.
Testade att gå över en rätt tjock bom när han drog linorna (en bit dragkedja i änden på dem) och han brydde sig *såklart* inte. Så himla obrydd häst! Så, bara för det ska vi dra däck på Söndag, sen fortsätta jobba lite under veckan och förhoppningsvis sätta fast vagnen nästa helg! (han har gått i vagnen förut, men den satt inte fast). Jag längtar!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0