Euphoria.

Jag känner att det är väldigt mycket stall nu för tiden. Men det gör lixom inget, har inte mått såhär bra på länge heller!
Sov iaf kvar hos mamma och åkte till stallet i förmiddags. Började med att mocka och sådär, sen smörje Becka och jag en jävla massa träns.

Sen red vi ut. Jag red Joker med Becka-Junoz och Kattis-Joy.
Joker är ju ung och rätt ängslig, men tryggast och mest van i den lilla gruppen som blev, så vi tog täten. Fort går det ju inte, som tur är var alla 3 hästar rätt långsamma. Vi turades senare om att gå och trava först.
Jag är nöjd med Joker, inte mycket att klaga på. Seg så in i heeeeelvete i galoppen bara, men så var han också först. Det är ju inte ett dugg kul, tycker han. Men, vi lyckade hålla galoppen iaf.
Red på hackamore idag, och det blev en otrolig skillnad! Denna ridtur fick jag faktiskt inte stora sår i händerna efter att han varit framtung och legat på, otroligt skönt. Så det fortsätter vi med.

Junoz bytte jag nosgrimma på, så han går nu med pullar. Han såg tillfreds ut, nu var det ju inte jag som red så kan ju bara utgå från vad jag såg. Han gick iaf inte och drog näsan lika mycket uppåt. Becka blev däremot smått hysterisk på att han var seeeeg. Och det är just grejen med Junoz, ena dagen är det full fart framåt och nästa är han dööööd. Han lossnade iaf lite till slut, duktiga killen hade t o m täten flera gånger!

Titti blev dagens andra och sista offer för mig. Red lite nere i stora hagen när Becka red Duchess där. Mest skritt med lite trav, vågade dock inte så mycket då det är blött och halt, och Titti är ju tjock och klumpig.. :)
Fokuserade på att hon inte skulle dra mot stallet eller gå och "kroka sig" ditåt, och efter en del jobb släppte hon efter. Efter det gav jag mig rätt snart och stog i solen och gosade tills Becka var klar. Bästa finaste Titti! <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0