Guitar gangsters and cadillac blood.

Ridhuset stog ju på schemat med Joker och Junoz!

Junoz skötte sig så perfekt. Han var mjuk & fin och sänkte nacken, ja han var så stört perfekt idag. Allting stämde! Hoppade lite, hade 2 sockerbitar som vi först hade som kryss och sen räcke. Fick till flera jättefina hopp, även i galopp =) Idag började han dessutom börja tänka efter lite själv och försökte taxera själv. Han är verkligen en hoppeponny, min fina lilla älskling.. Behöver kondis bara, han blir trött för fort.

Joker var bara dryg. Skulle till Junoz heeela tiden (som var kvar i ridhuset), och hade heller ingen lust att galoppera, speciellt inte i höger varv. Blir visserligen inte bättre av att mina galoppfattningar ser ut som hej-kom-och-hjälp-mig...
Sen tänkte han inte hoppa, bara brakade igenom. Kryssen kan man förstå, det blir ju inga hopp. Men när vi sen lägger upp det till räcke springer han igenom eller hoppar när han redan är förbi med frambenen typ. Stört skumt.
Och ja, jag sitter som en jävla vet-inte-vad och driver och gör allt jag kan, men jag får honom inte att hoppa av, och det GÅR inte att förhindra hans tvärnit-stanna inne i hindret-hoppa. Hopplöst. Blir nog dock lite bättre när även han fått kondis, men framförallt gått ner i vikt och fått muskler. För tung nu helt enkelt.

Sen var det dåligt väder så ingen av oss hade lust att göra mer! Så vi åkte till Marieberg istället =) Handla en present till syster som fyller snart, och lite mat. Var inne på Hööks och sånt också.

Med hem följde maltesers, så nu ska jag mysa!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0