Mystery.

Taz har dragit rockard idag! Han är ju verkligen världens duktigaste. Vi gick helt sonika ut på ridbanan, gick in mellan skacklarna, spände för och började gå. Och han fatta direkt. De snävare svängarna var i början lite jobbiga, han ville böja på kroppen som vanligt när han svängde, vilket ju inte går med vagn. Men till slut fattade han hur han ska röra benen för att komma runt. Snabblärd som tusan!
Och vi nöjde oss med att skritta ngra volter och rakspår när jag ledde. Efter det lilla ställde han sig och somnade :) Duktigast i världen iaf!

Titti red jag på skogen i sällskap med Kattis och Jippi. Titti var suuuperpigg och taktade nästan hela tiden! Man kan inte tro att hon är dräktig med bara 2 månader kvar. Vi övade svängar, Titti är ju en dam med otroligt mycket humör och ibland väljer hon att övertolka signaler och svänga tvärt, ibland böjer hon bara halsen. Så vi snirklade runt en del, och hon är så otroooligt mjukt och fin. Travade ett par travsteg mest bara för att, och hon är mjuk även i övergångarna. Och trots att hon är pigg som tusan gör hon klockrena halter och står helt still.
Och, det är typ 2-3 gången hon är utanför paddocken. Hon gick flera meter framför Jippi och tvekade aldrig. Stöddig tjej ;) Men helt klart bäst.
Passade även på att sätta mig ner i boxen och prata lite med bebisen i magen. Måste sett lagom schitzo ut!

Joker fick ett dressyrpass avslutat med lite busgalopp nere i stora hagen. Och han är så tuuuuuuuuuuung att jag knappt orkar alls, så en liten sväng fick Kattis hoppa upp lite istället. Jag är för liten och han för stor! Första åtgärden blir iaf att byta till bettlöst så han slutar lägga sig på bettet och slutar smita genom att gapa och bara springa.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0