Serendipity.

Ridit Junoz på banan, försökte rakställa och böja inåt i höger varv, vilket typ är omöjligt. Han vill gå vänsterställd hela tiden. Känner mig faktiskt rätt värdelös...
Men ibland släppte han iaf efter lite. Jag hinner bara dö först =) Galopperade lite också, fattningarna är jättefina nu. Däremot på volt (i galopp alltså) i vänster varv började han kicka och bryta ut. Vilket är konstigt eftersom det är lättar varvet. I höger var det lixom inga större problem? Himla skumt. Och det var inga små bakutkickar!

Sen red jag ut på Joker med Becka-Tilde och Kattis-Joy. Red runt björkarna, vilket Joker aldrig gjort förut. Man rider ett litet parti genom skog och en liten bit av den är det surt. Och det uppskattar inte Joker! Vi fastnade i ett träd...
Även han var knäpp och kickade som fan första traven, vilket var på ett ställe vi alltid rider på när vi rider ut, och alltid travar på. Men han bara kickade och kickade. Saktade av, skrittade lite och började om. Då gick det bra. Men han var rätt spänd och o-framåt hela turen (förutom sista galoppen, då fick vi upp en jävla fart!). Han hade kanske lite dålig dag + det blåste storm + han är ängslig av sig, och det var ju faktiskt ny runda.
Förövrigt tycker jag att han har gjort jättemånga framsteg sen i höstas!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0