Superstitious.

Känner mig på något slags glatt fast vemodigt humör idag. Det har väl egentligen bara varit bra saker som hänt, men blir ändå orolig.

Men, till att börja med kom bekräftelsen från Jordbruksverket; Jag äger Diva nu! :) Så nu är hon min, bara min.
Det firade vi med att Diva var hemma själv 4 timmar utan att riva ner något, utan att bryta sig in i badrummet och äta sopor, och utan att flytta runt saker. Duktiga, fina tjejen!
Under de 4 timmarna var jag i stallet.

Titti & Junoz blev först ridna på skogen, jag på Titti och Kattis på Junoz. Känns alltid lite konstigt att se någon annan på Junoz, men nu känns det mest bra. Han ligger mig alltid varmast om hjärtat, han är alltid min bebis. Men, jag har för långa ben och antagligen lite lång överkropp också, så det är inte rättvist mot honom när jag rider. Så att någon annan rider ibland, gör inget. Titti däremot kändes så perfekt. Nu är hon skitfet och skitdräktig, men jag fick ändå lite känslan av hemma. Och hon var dessutom pigg och glad, hade kul. Usch, jag håller på att bli så otroligt kär i den hästen. Och hon ska säljas. Visserligen ska hon få föl denna sommar och även nästa (hoppas vi), men efter det. Det känns lite vemodigt. Men jag försöker att inte tänka på det, och blicka framåt istället. Nästan 2 år vi har kvar =)

Joker och Joy blev även dem ridna på skogen, jag på Joker. Han var pigg och lyssnade jättefint, inte alls lika stel som sist. Men nu hade han ju sällskap också, berodde nog mycket på det.

Taz
blev lite tömkörd på banan med de nya draglädrena i läder, och det gick inte alls bra. Han blev sur och det blev trassel. Så vi gjorde det bästa av situationen men gav snart upp, dvs när det gick bra. Sen fick han stå i vagnen åter igen med skacklarna iträdda, men inte fastsatta ordentligt. Han var suuuuperduktig! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0