Tal av hjärter dam.

Precis hemkommen från storasyster! Där har vi firat att hon fyllde igår genom att äta våfflor såklart.
Trodde dock att jag inte skulle komma fram! När jag rullade nerför en backe ut på 204an (där folk kör som idioter!) bestämde sig min bil för att tvärdö. Och inte vilja starta igen..

Kattis är den enda jag känner som bor i Fjugesta, men de kunde jag inte be om hjälp eftersom de var iväg på 50årsfest. För alla andra skulle det ta MINST 30 min att ta sig hit. Så i ren panik är allt jag kan tänka att jag måste av vägen!! Hur gör man när man är själv och inte orkar putta? Man hoppar (jag stog alltså precis vid en sväng, men den var åt vänster, så måste ta mig över båda körfälten)! Dvs, håller nyckeln på "starta" eller tändning eller vafan det heter, samtidigt som man har kopplingen i dragläge, och eventuellt gasar lite. Bilen hoppar då framåt. Detta lyckades jag göra över båda körfälten, och lagom tills jag är inne på grusvägen startar bilhelvetet! Döm av min förvåning. Åkte runt lite och ja, den funkade ju som vanligt.

Så åkte in till stan. Var där ett par timmar, och åkte hem igen. Bilen startade utan problem.. Ytterst knasig bil.
Imorgon ska jag besikta fanskapet! Det var nervöst innan, känns inte mycket bättre nu. Hon är ju ändå 25 år, min lilla Jetta...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0