The lazy song.

Junoz fick en uteritt idag med Kattis/Joy och Becka/Tilde. Och han chockerade mig!
Vanligtvis är han lite smålat och orkar inte riktigt hålla upp takten, jag brukar också få driva på rätt mycket. Idag var det helt tvärtom. Jag fick sitta och hålla in honom hela tiden i traven och i skritten trampade han också på rätt bra.
När vi skulle galoppera lite bockade han t o m ... Och han var inte helt slut och halvdöd på hemvägen heller =)

Fast, han har ju stått i flera månader och fått äta upp sig, vilket har gett resultat. Han har växt både på bredden och höjden! Förhoppningsvis håller detta i sig, han kommer väl inte fortsätta vara lika pigg men kanske ett mellanting. Vore ju skönast för honom att faktiskt orka lite mer tills vi hunnit bygga ordentligt med kondis och muskler.

Förövrigt blir man stolt när Tilde börjar skutta och kasta sig runt, jag driver på honom lite och han tar täten tills Tilde lugnat sig. Han är ju ändå yngst av de som rids (han och Taz då). Han är en riktig klippa, min fina gosekille!! <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0