Titanium.

Kan ju hända att jag jobbar med de finaste hästarna i världen!

Jag körde Taz idag!! :) Lixom på riktigt, satt i vagnen och körde runt på ridbanan utan ledare. En så stört härlig känsla, vi klarade det!!
Det var lite jobbigt i början för han fattade inte riktigt hur han skulle bete sig när han skulle svänga (skacklarna tar ju emot när han försöker böja kroppen som han vanligtvis gör) men till slut fick han lite kläm på det! Bästa killen =)

Titti blev riden på skogen med Joker och Kattis som sällskap. Hon kändes verkligen superfin! Blir lika barnsligt jävla lycklig varje gång jag sitter på henne.. Idag låg fokus mest på att klättra upp och ner, dvs lite muskelbygge. Dock väldigt lätt, vill ju inte anstränga för mycket bara 2 månader innan fölning. Blev lite trav också, och hon är faktiskt himla pigg för att vara så tjock =)

Josef och Jubilé (fjolårsfölen) blev inplockade också. Jag snaggade av deras manar helt eftersom de lagt sig ner, ångest!! Men, måste väl göras. De vill ju ha fina ståndmanar! Sen fick de fötterna verkade också. Josef är ju skitkaxig men Jubilé är en liten fegis. Men, det går framåt!

Sen ringde pappa mitt i allting och kallade in mig på jobb imorgon. Ösch, jag gillar inte tidiga morgonar!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0